Edun, ekologia i slow fashion

26.01.2011

 

Ekologiczny Edun odzwierciedlający ideologię slow fashion uczy filozofii mody niemal z każdą nową kolekcją. Aby jednak w pełni docenić walory tej marki należy bliżej przyjrzeć się jej historii.

Początki firmy były niemalże „śpiewające”, gdyż została ona założona w irlandzkim Dublinie przez Bono – lidera grupy U2 i jego żonę Ali Hewson w 2005 roku, przy okazji promocji trasy koncertowej zespołu. Koszulki będące znakiem rozpoznawczym „Vertigo Tour” stały się produktem, który do dziś stanowi rdzeń każdej kolekcji Edun. Misją założycieli było projektowanie odzieży przy bezpośrednim zaangażowaniu najbiedniejszych części świata, a w szczególności Afryki subsaharyjskiej. Podniesienie poziomu zatrudnienia gwarantującego godziwe wynagrodzenie pracownikom okazało się jednocześnie doskonałym sposobem na niesienie pomocy w oparciu o biznes.

Ta ideologia w 2007 roku dała początek siostrzanej marce Edun Live, której rdzeń stanowią starannie wykończone koszulki z długim i krótkim rękawem, z wycięciem lub bez, a także z kapturem (hoodies). Ekologiczna bawełna wyhodowana bez użycia pestycydów, a co za tym idzie przyjazna dla naszego ciała, stała się bazą dla serii organicznych, sportowych bluzeczek (organic t-shirts).

Obecnie udziały w firmie Edun posiada Louis Vuitton ze słynnym koncernem LVMH, co odzwierciedla wzrost ekologicznej świadomości wśród producentów dóbr luksusowych. Warto wspomnieć, iż Edun współpracuje z wirtualnym butikiem yoox.com, w którym można zakupić eksluzywne kolekcje projektowane przez celebrytów np. przez amerykańską modelkę Angelę Lindvall zaangażowaną w działania na rzecz ochrony środowiska. Wpływy ze sprzedaży są przekazywane na rzecz Międzynarodowego Zielonego Krzyża, którego celem jest zapewnienie bezpieczeństwa ekologicznego oraz niesienie pomocy osobom cierpiącym z powodu degradacji środowiska naturalnego.
 
Opisany powyżej nurt, który sprawia, iż wyrób jest wyśmienity gatunkowo i produkowany przez uczciwie opłacanych pracowników nazywamy slow fashion. Ruch ten skupia się na sprzedawaniu produktów transsezonowych, czyli zawsze modnych dzięki wzornictwu i wysokiej jakości. Wydawałoby się, iż zwykłe bawełniane koszulki są dedykowane młodzieży, niemniej niemal każdy produkt o sportowej linii nadaje się również dla Modnych Seniorek. Wystarczy tylko dobrać odpowiedni fason, rozmiar i kolor, urozmaicić np. noszoną na zewnątrz kamizelką, a będzie nam służył przez kilka sezonów, zapewniając skórze wyjątkowy komfort.  Slow fashion to zwyczajnie świadomość własnego stylu wyrażona w prostocie kształtów mody. A Edun, to również kolekcje bardziej uniwersalne, które założymy nie tylko na aerobic.

Najnowsze modele na wiosnę i lato 2011 zobaczycie tu: Edun Spring Summer 2011

 

 

Opracowanie: redakcja modnaseniorka.pl na podstawie edun.com