Kobiety w strojach do sukcesu na warszawskiej konferencji DFS. Mody na wolontariat ciąg dalszy!

18 kwietnia w Collegium Civitas w Pałacu Kultury i Nauki odbyła się konferencja Dress for Success „W sukience do sukcesu na warszawskim rynku pracy”, kontynuując założenia projektu „Wolontariat dodaj do ulubionych!”. Inicjatywę wolontariatu w niezwykle energetycznym wystąpieniu poparła Pani Prezydentowa Jolanta Kwaśniewska inaugurując działania organizacji na Mazowszu.

Spotkanie, w którego klimat krok po kroku wprowadzała nas Anna Popek, miało na celu przybliżenie idei Dress for Success szerokiemu gronu świata biznesu, instytucjom publicznym oraz mediom, skupiając uwagę na problemie jakim jest defaworyzowanie kobiet na rynku pracy. Podczas konferencji do aktywności i sukcesów na drodze zawodowej motywowały patronki honorowe: Pani Prezydentowa Jolanta Kwaśniewska, Dorota Soszyńska – Dama Roku 2011, Wanda Adach - Dyrektor Urzędu Pracy m.st. Warszawy (współorganizator wydarzenia). W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele biznesu i mediów oraz coachowie kariery. Aule Collegium Civitas skupiły również szerokie grono sympatyków DFS, przyszłych i obecnych wolontariuszy, wśród których można było spotkać zarówno studentów, seniorów, jak i osoby aktywne zawodowo. Do szerokich aktywności społecznych prezentując sukcesy Dress for Success zachęcały: Dorota Stasikowska-Woźniak (założycielka DFS w Polsce) i Anika Strzelczak-Batkowska (koordynatorka DFS Mazowsze).

 


 

Na zdjęciu: w środku Pani Prezydentowa Jolanta Kwaśniewska, z prawej Dorota Stasikowska-Woźniak założycielka DFS Poland, z lewej Anika Strzelczak-Batkowska koordynatorka działań DFS na Mazowszu i dyrektor marketingu DFS / fot. CR modnaseniorka.pl

 

Pani Prezydentowa Jolanta Kwaśniewska przemawiając do licznie zgromadzonych podkreśliła fakt, iż Dress for Success obejmując opieką beneficjentki programu podchodzi do ich problemów całościowo, niemniej indywidualnie. A o swoim wolontariacie powiedziała: „Mój czas jest wypełniony po ostatnią minutę. Ale Dress for Success to organizacja wyjątkowa. Dobrze wiemy, jak niełatwo jest pomagać i że trzeba to robić z najwyższą klasą. Aby nie urazić osoby która prosi o wsparcie, aby działać na jej rzecz umiejętnie, aby sama doszła do wniosku, iż jest wymarzonym  kandydatem na określone stanowisko”.

Na spotkaniu nie zabrakło elementów wzmacniających wizerunek kobiecości. Zobaczyliśmy więc metamorfozy pod hasłem „Od codzienności do pokazu mody”, gdzie po stosownym makijażu, uczesaniu i przebraniu panie w rozmiarach 38-50 pokazały, jak można szybko odmienić los Kopciuszka nie będąc przy tym zawodową modelką. Zaprezentowana została także najnowsza kolekcja strojów biznesowych Monnari oraz sukienki na eleganckie wyjście projektu polskiej projektantki Marzenny Niemoczyńskiej - 303 Avenue. Pokaz metamorfoz odbył się dzięki zaagażowaniu agencji modelek Nobody's Perfect, promującej modelling plus size. Obuwie zapewniła Venezia, Diva Poland – biżuterię, zegarki, akcesoria do włosów, Mary Kay - makijaż, Berendowicz&Kublin – fryzury. Koordynatorem i stylistą pokazu mody była Ana Belle Stylista - Anna Ładny. Galeria zdjęć na naszych łamach już dostępna!

W auli panelowej Beata Rzepka (wolontariuszka, autorka książki Kariera na wysokich obcasach) odkrywała tajniki robienia kariery w spódnicy, Andrzej Bubrowiecki (coach, autor książek) przekonywał o sile komunikacji werbalnej, a Prezes redNet Media Magdalena Serwatko napełniała otuchą wszystkie panie, którym bliski jest większy wymiar piękna. O roli wizerunku opowiedziała Monika Wiechacka (Niezależna Dyrektor Sprzedaży Mary Kay, właścicielka Studia 3D Visage), podczas gdy na stoiskach firmy Oceanic panie mogły skorzystać z porad, jak dbać o cerę w każdym wieku.

 

Konferencja skupiła uwagę prasy oraz portali internetowych. Obecna była również redaktor naczelna Modnej Seniorki - Izabela Koptoń-Ryniec, aktywnie wspierająca ideę DFS, natomiast o poruszaniu się w internecie, a konkretnie o wykluczaniu cyfrowym mówił dr Andrzej Lasota z Akademii Humanistycznej im. A. Gieysztora.

 


 

Wolontariusze i beneficjentki DFS m.in. w środku: Pani Prezydentowa Jolanta Kwaśniewska, Wanda Adach, Izabela Koptoń-Ryniec, Agnieszka Gawryś, Beata Rzepka, Urszula Stroińska; od lewej: Dorota Stasikowska-Woźniak, dr Andrzej Lasota; od prawej: Anika Strzelczak-Batkowska, Anna Popek, Monika Wiechacka, Magdalena Bogulak / fot. CR modnaseniorka.pl

 

O Dress for Success

Dress for Success to największa na świecie organizacja non-profit pomagająca kobietom defaworyzowanym na rynku pracy. Misją Dress for Success jest wyposażenie kobiet w atrybuty do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Na świecie działa 113 filii, w tym jedna w Polsce pod honorowym patronatem Pani Prezydentowej Jolanty Kwaśniewskiej. Dress for Success sprowadziła do Polski w 2009 roku Dorota Stasikowska-Woźniak, a dyrektorem marketingu jest Anika Strzelczak-Batkowska.

Początkowo Dress for Success objął Śląsk (siedziba DFS mieści się Katowicach), potem trafiał do miast, gdzie wspierały go osoby chętne do działań wolontariackich m. in. w Poznaniu i w Krakowie. W Warszawie konferencja z 18 kwietnia oficjalnie zainaugurowała działania na Mazowszu. Kolejne spotkanie DFS w Krakowie 10 maja.

Polski program Dress for Success polega na przygotowywaniu kobiet do rozmowy kwalifikacyjnej i funkcjonowania w miejscu pracy. Organizacja wyposaża kobiety w ubrania biznesowe, odpowiednią fryzurę i kosmetyki, przeprowadza warsztaty z komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji, skutecznych metod poszukiwania pracy. Dzięki współpracy z wolontariuszkami i mentorkami DFS warsztaty odbywają się w całej Polsce (także biznesowe), docierając z programem edukacyjnym do ponad 5000 kobiet i obejmując opieką blisko 200 beneficjentek.

Organizacja utrzymuje się z datków sponsorów – osób indywidualnych i firm. W Polsce, inaczej niż na świecie, gdzie przeważa wsparcie finansowe, firmy najczęściej ofiarowują ubrania, buty, kosmetyki, dodatki. W ciągu dekady istnienia, organizacja  wsparła i wyposażyła w stroje ok. 550 000 kobiet na całym świecie. Ze statystyk wynika, że spośród beneficjentek 75% utrzymało pracę przynajmniej przez rok, 57% podniosło kwalifikacje, a 62 % dostało awans albo podwyżkę.

Projekt "Wolontariat dodaj do ulubionych!" dofinansowywany jest z Programu Operacyjnego Funduszu Inicjatyw Obywatelskich. 


Podobne materiały:

Metamorfozy narzędziem w osiąganiu wizerunkowego sukcesu

W sukience do sukcesu na warszawskim rynku pracy – konferencja DFS

O tym jak w sukienkę ubrać wolontariat czyli Dress for Success na Mazowszu



Tekst: Izabela Koptoń-Ryniec
Zdjęcia: modnaseniorka.pl